26. februar 2016

Ændringer i publikumsaktiviteter på Statens Naturhistoriske Museum

Besparelser

I 2016 indfører Statens Naturhistoriske Museum en række ændringer i åbningstider og publikumsaktiviteter. Ændringerne sker som følge af sparekravet til Københavns Universitet i forbindelse med Finanslov 2016.

Fra 1. marts 2016 reduceres åbningstiden på Zoologisk Museum med en time, så der fremover er åbent fra 10.00-16.00. På Geologisk Museum fastholdes de nuværende åbningstider.

De store gratis publikumsaktiviteter Science Night, Botanisk Haves dag og Kulturnatten indstilles midlertidigt, mens undervisningsaktiviteterne for skoler og gymnasier fastholdes på nuværende niveau.

Museets ledelse har i forbindelse med besparelserne lagt vægt på at fastholde kerneaktiviteterne således, at ambitionerne for det nye naturhistoriske museum ved Botanisk Have fastholdes.

Der kan læses mere om besparelserne på Københavns Universitet her.