Observation og beskrivelse på museet

OBS: Beskriv Verden app'en kan pt. ikke downloades. Har du den allerede kan du fortsat benytte den.

Om materialet

Dette materiale er udviklet til brug i udstillingerne, når du med din klasse besøger Statens Naturhistoriske Museum på egen hånd.
Der er udviklet materiale til forskellige udstillinger løbende over årene.
De materialer der pt. ikke passer til en aktuel udstilling på museet kan evt. fortsat være relevante hvis I fx har en skolesamling I kan gå på opdagelse i.

Ved brug af appen Beskriv Verden, skal eleverne udarbejde detaljerede billedbeskrivelser af udstillingsgenstande og knytte egne ord og fagord til deres observationer. Ligesom forskerne på Statens Naturhistoriske Museum, skal eleverne arbejde naturvidenskabeligt når de fokuserer deres iagttagelser på detaljer, forskelle og ligheder.

Til hvert emne kan du printe elevark og en lærervejledning. I lærervejledningen kan du finde forslag til temaer, som du og dine elever kan arbejde videre med efter museumsbesøget.

Observation og beskrivelse på museet er udviklet til elever fra 3. - 6. klasse.
Materialet bygger på og anvender appen Beskriv Verden - læs mere her

Billede af et krystalForm og farver

Billede af en klovDyrefødder

Billede af fuglNæb, fødder og tæer