Grafisk designer til Statens Naturhistoriske Museum

Er du stærk på udvikling af kreative koncepter, har du en sikker hånd i udførelsen, og kan du sikre en sammenhængende grafisk linje i dine løsninger, så hører vi meget gerne fra dig.

OM STILLINGEN

Du bliver en del af museets kommunikationsafdeling, hvor vi arbejder med marketing, web, design, kommunikation og fundraising. Vi er en lille afdeling, hvor fleksibilitet, et tæt samarbejde og en dedikeret indsats er kodeordene. Hovedformålet for afdelingen er at sikre, at kendskabet til museet, og dets mange aktiviteter, kommer ud til et så bredt publikum som muligt. Det er museets vision at styrke forbindelsen mellem mennesker og natur. Derfor ser vi gerne, at du har en interesse for naturen og naturvidenskab og forstår, hvor vigtigt det er at kommunikere om disse emner til den brede offentlighed.

Som grafisk designer kommer du til at skulle spænde bredt. Du får ansvaret for den kreative udvikling af museets mange grafiske produktioner, men det bliver også din opgave at omsætte ideerne til virkelighed. Et succeskriterium er derfor at sikre, at vi har et sammenhængende visuelt udtryk i hele brugerrejsen, der samtidig er tilpasset målgrupper, budskaber og kanalvalg. Variationen af arbejdsopgaver er stor. De omfatter bl.a. udvikling og eksekvering af kampagner; herunder produktion af outdoor elementer, plakater, flyers, annoncer og formater til digitale platforme. Men også projektpræsentationer, undervisningsmaterialer, skiltning, deltagelse i udvikling af merchandise m.m. er en del af porteføljen. Du skal derfor kunne trives i en hverdag, hvor store og små opgaver skal løses med samme professionalisme. Sammen med bl.a. museets marketing- og pr-ansvarlige kommer du til at udarbejde og eksekvere på kampagner for bl.a. vores særudstillinger. Kommerciel forståelse og et godt greb om udvikling af visuelle kreative koncepter der vækker interesse og nysgerrighed hos målgrupperne, er her et nøgleord.

VI FORVENTER

  • At du har gode samarbejdsevner, er i stand til at få processer til at forløbe smidigt og kan levere til tiden
  • At du kan sikre et samlet visuelt udtryk på alle de touch points museets gæster m.v. møder på brugerrejsen
  • At du kan bevare et stærkt fokus på målgrupper og slutprodukt og samtidig er i stand til at lytte til interne interessenters ønsker
  • At du er initiativrig og kan arbejde selvstændigt på flere sideløbende opgaver – og bevare overblikket i travle perioder samt sikre et højt produktionsniveau.
  • At du kan holde styr på deadlines, leverancer og aftaler med leverandører

FAGLIGE KVALIFIKATIONER

  • Har en lang videregående designuddannelse (Det Kongelige Akademi, Designskolen Kolding e.l.)
  • Kan fremvise et portfolio med opgaver, du har løst. Portfoliet må meget gerne vise bredden i både indhold og stil af dit hidtidige arbejde
  • Har +5 års erfaring fra en tilsvarende stilling
  • Har en veludviklet designfaglighed, som du er klar til at bringe i spil i store og små opgaver
  • Er omhyggelig, har overblik, følger op og kan lide at arbejde sammen med andre stærke fagligheder
  • Er 100 % kompetent bruger af Adobe CC med hovedvægt på Indesign, Illustrator og Photoshop
  • Museet er en international arbejdsplads, og arbejdssproget vil i mange sammenhænge være engelsk

OM OS

Naturhistoriske museer har aldrig haft større betydning, end de har i dag. Vores planet er beboet af millioner af levende arter. Men i dag har en enkelt art magten til at ændre livet på Jorden fundamentalt. Skal vi finde løsninger på de store udfordringer verden står over for, kan det kun ske ved at vi forandrer lokalt, samarbejder internationalt og deler den viden og de ressourcer vi i fællesskab besidder.

Visionen for Statens Naturhistoriske Museum er at styrke forbindelsen mellem mennesker og natur. Vi vil inspirere, engagere og give alle mulighed for at nyde, forstå og passe på naturens mangfoldighed. I de kommende år bygger vi et nyt nationalt hovedmuseum for naturhistorie, der forventes at åbne for publikum i 2024. Den nye museumsbygning får beliggenhed i Botanisk Have, i hjertet af København, og vil rumme state-of-the art laboratorier, enestående videnskabelige samlinger, nye udstillinger samt faciliteter til undervisning. Det er vores ambition, i løbet af de næste tre år, at ændre opfattelsen og brugen af naturhistoriske museer og herigennem styrke forbindelsen mellem mennesker og natur.

DIN ANSØGNING

Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen senest 27. juni 2021.

Søg stillingen

Vi forventer at holde samtaler i uge 25-26.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR

Stillingen er en tidsbegrænset ansættelse på fire år og er et vikariatet for museets nuværende senior designer, der i de kommende år skal arbejde med opgaver i tilknytning til den nye museumsbygning.

Vi ser helst, at du kan begynde 15. august 2021 eller snarest derefter.

Ansættelsen sker som akademisk medarbejder i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten. Aflønning i henhold til AC-overenskomst er anciennitetsbestemt og udgør for tiden mellem kr. 26.409 og 32.180 om måneden eksklusiv pension. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer.

INFORMATION

Du kan læse mere om Statens Naturhistoriske Museum på www.snm.ku.dk. Yderligere spørgsmål til stillingen kan rettes til Chef for kommunikation og fundraising Rikke Sanderhoff Mørch på 3050 6621.


Københavns Universitet giver sine knap 10.000 medarbejdere muligheder for at udnytte deres talent fuldt ud i et ambitiøst, uformelt miljø. Vi sikrer traditionsrige og moderne rammer om uddannelser og fri forskning på højt internationalt niveau. Vi søger svar og løsninger på fælles problemer og gør ny viden tilgængelig og nyttig for andre.