24. marts 2015

Meld dig til plantedag 10. juni

Frivillig

Tør du få jord under neglene, og kan du gribe om en graveske? Så har du alle kompetencerne til at deltage i Vild Campus store plantedag den 10. juni kl 14.00 på Københavns Universitet. Det er både nemt, børnevenligt og socialt.

Skov-forglemmigej. Foto: AnneTanne

Skov-forglemmigej er en af de mange planter, der skal i jorden den 10. juni.

Vild Campus er et initiativ, der skal skabe en spændende og anderledes naturoplevelse midt i byen og samtidig inspirere til flere naturoplevelser uden for byen.

I løbet af 2015 og 2016 vil seks nye rekreative naturområder blomstre op på Nørre Campus på Københavns Universitet. De vil indeholde ca. 80 forskellige arter af vilde planter, som hører hjemme i den danske natur. De vilde planter er rige på pollen og nektar, som sommerfugle, natsværmere og vilde bier nyder godt af, og mange af planternes blade er også naturlig føde og levesteder for insekter.

Kom til plantedag

Vi starter med en stor plantedag den 10. juni 2015, hvor alle kan være med til at sætte de første spæde planter i jorden. Vi starter kl 14.00, og vi slutter, når alle planterne er i jorden senest kl 17.00. Der vil være ekstra aktiviteter for børn.

Du skal huske påklædning, der passer til vejret, og som kan tåle lidt jord på ærmerne. Vi har handsker, graveskeer og byder på en sodavand som tak for din hjælp.

Meld dig til arrangementet her.

Hvis du gerne vil deltage med en skoleklasse eller lignende så kontakt venligst vildcampus@science.ku.dk