16. januar 2017

Invitation til pressen: Vær med når dansk biodiversitet sættes i spotlyset

Biodiversitet

Flere hundrede eksperter og aktører, der arbejder med dansk biodiversitet og naturforvaltning, mødes i 2 intense dage til Biodiversitetssymposiet 2017. Det sker på Københavns Universitet som, sammen med Århus Universitet, afholder den tilbagevendende konference.

Den 1. og 2. februar 2017 bliver dansk biodiversitet og naturforvaltning det helt store samtaleemne på Københavns Universitet. Det sker når flere hundrede deltagere mødes til Biodiversitetssymposiet 2017. Deltagerne tæller blandt andre forskere, naturforvaltere, konsulenter og beslutningstagere fra både den private og offentlige sektor.

Symposiet byder på en række danske og udenlandske keynote speakers. En af dem er Europas førende Rewilding-ekspert Frans Vera. Han vil fortælle om at bruge store dyr som naturforvaltere. En metode, der diskuteres intenst i kølvandt på udsætningen af eksempelvis bisoner på Bornholm og elge i Lille Vildmose.

Hvad skal vi med dansk biodiversitet?

Den nyeste viden på området bliver diskuteret under 9 hovedtemaer. Temaerne spænder fra Omkostningseffektiv naturforvaltning, over Naturgenopretning til Citizen science. Det sidste, som har taget danskerne med storm og dermed sat spot på borgerne, når der skal forskes i biodiversitet.

Begge dage kredser programmet om emner, der har betydning for forvaltningen af dansk natur og hvor meget vi egentlig bør gøre for dansk biodiversitet.

Vi glæder os meget til en masse faglige diskussioner – formelle som uformelle, og håber på, at du også har lyst til at deltage, når fremtiden for Danmarks natur debatteres.

Pressen er velkommen til at deltage gratis begge dage (gælder ikke deltagelse i middag onsdag d. 1. februar). Der vil være presserum til rådighed. Kontakt os hvis du vil have hjælp med opsætning af interviews.

Læs hele programmet

Lotte Nymark Busch Jensen, Kommunikationsansvarlig