6. maj 2014

TIMELAPSE: Danmarks kæmpe-dinosaur skilles ad

FLYTTEKLAR

Danmarks nye kæmpe-dinosaur ”Misty” er omsider blevet skilt ad, knoglerne er lagt i flytteklasser og ”puslespillet” er klar til at blive transportret fra England til Danmark. Fra den 10. oktober 2014 kan ”Misty” opleves på Zoologisk Museum, hvor dinosauren genopstår i den største udstilling siden Zoologisk Museum åbnede med Danmarks Dyreverden i 1970.

Den nye udstilling skal rumme en lang række af museets dyrebareste skatte, hvilke er dog endnu ikke afgjort. Kun én ting ligger fast, hovedpersonen bliver ”Misty”.

Video

Se Danmarks 17 meter lange kæmpe-dinosaur blive pillet fra hinanden i ovenstående timelapse-video, hvor otte timers arbejde er kogt ned til halvandet minut.

Zoologisk Museum hører under Statens Naturhistoriske Museum, som er en del af Københavns Universitet.