1. februar 2009

evolution.dk åbner

Stor, ny portal om livets udvikling åbner 1. februar 2009

Nu kan enhver endelig få ordentlig besked, gratis og fra landets førende evolutionsforskere. Det eneste, man har brug for er en computer med internetforbindelse. Fra vidt forskellige fag er danske evolutionseksperter gået sammen om at åbne evolutionens spændende verden for alle.

www.evolution.dk kan du læse om hvad evolution og få svar på alle dine brændende spørgsmål: Har aber moral? Hvad ved vi om livets opståen? Hvordan har mennesket udviklet sig? Udelukker evolution religion?

”Det er som et nyt, kæmpestort evolutionsleksikon. Gratis for alle og skrevet af forskere, der ved hvad de taler om”, siger leder af evolution.dk, lektor, ph.d., Peter C. Kjærgaard, Aarhus Universitet og University of Cambridge. ”Det er fuldt opdateret med den nyeste viden og vil hele tiden blive det. Når vi i forskningens verden lærer noget nyt, bliver det med det samme formidlet til evolution.dk. Vi er glade og stolte over at kunne give den danske befolkning et Livets Leksikon som gave i anledningen af evolutionsåret i 2009.”

Projektet er et samarbejde mellem en række enheder på Aarhus Universitet og Københavns Universitet, herunder Statens Naturhistoriske Museum. Det er støttet af Forskningsrådet for Natur og Univers.

Hanne Strager, formidlingschef på Statens Naturhistoriske Museum, siger: "Vi er meget glade for at kunne være med til at give hele Danmark mulighed for at gå i dybden med et emne der er utrolig vigtigt for vores forståelse af både naturen omkring os og vores egen biologi. Har man været inde at se udstillingen 'Evolution' på Zoologisk Museum, er evolution.dk det perfekte sted at fortsætte opdagelsesrejsen."