13. januar 2012

Dansk opdagelse på Natures årsliste

Ved hjælp af avancerede DNA-studier omskrev professor Eske Willerslev og hans internationale forskningsteam fra Center for GeoGenetik på Statens Naturhistoriske Museum, Københavns Universitet, de australske aborigineres historie i 2011. Nu fremhæver Nature forskningsresultatet på deres liste over de mest epokegørende opdagelser i 2011.

Ved nytårstid fremhæver det anerkendte videnskabelige tidsskriftet Nature det forgangne års største videnskabelige bedrifter. 16 epokegørende opdagelser fra 2011 har formået at komme på listen, og med på listen i år finder man danske Eske Willerslev og hans internationale forskningsteam fra Center for GeoGenetik, der som de første nogen sinde formåede at stykke de australske aborigineres genom sammen. Et resultat, som omskrev aboriginernes historie, og som altså nu har fået dem med på Natures fornemme liste.Læs artiklen 'Natures 2011 The Science Year in Brief - an interactive guide'.